Rabu, 02 Februari 2011

Menjelang sholat malam di At Taawun



Sujudku hanya padaMu Ya Allah
berlindung dari segala keburukan dunia akhirat dan di jauhkan dari azab neraka
juga dekatkan segala kebaikan dunia dan akhirat yang dapat dihisabkan ke JannahMu

Ya Allah..
berikan aku kekuatan dan kesabaran untuk aku terus meniti hari hari kesempatanMu
selagi aku masih bernafas dan bisa mengucapkan semua kalimat kalimatMu
aku tidak berdaya melawan segala ujianMu
dan aku tidak sanggup melawan segala kesedihanku atas segala kekhilafanku padaMu Ya Allah
aku tidak berdaya berhadapan kemungkinan jika Engkau memberi kekuatan dan mengampuni
segala dosa dosaku
dan aku tidak berdaya menahan sedihku jika dimasukkan kedalam AzhabMu
Ampunkanlah segala dosa dosa kedua ibu bapaku
dan orang yang ku sayangi dan cintai
juga saudara saudaraku dan sahabat sahabatku
biarlah kami bersama sama bergandingan masuk ke JannahMu Ya Allah
sesungguhnya kami tidak layak ke SurgaMu
dan kami tidak sanggup juga ke nerakaMu
berkati dan rahmatilah kami Ya Allah.

Ya Allah! berikan segala kemudahan untuk aku bernafas
limpahkan segala rezeki dan berikan aku kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini dengan penuh kesabaran Ya Allah
Sesungguhnya tiada lain tempatku meminta hanya padaMu
dan Sesungguhnya hidup dan matiku hanya untukMu

Aamiin aamiin aamiin ya Rabbal alamiin


Sujudku PadaMu, Tuhan…


Ya Illahi Rabbi, Ya Khaliq fil ‘Alam…

Ku Bersujud dan bersimpuh luruh padaMu..

Pada setiap waktu dalam hidupku yang akan berlalu..

Tak akan kering bibir ini mengucap asmaMu, namaMu yang terindah…

Duhai Tuhanku yang Perkasa, namun lagi Maha Pengasih dan Penyayang,

Dalam perjalanan Hidup yang fana ini

Ku Senantiasa Memohon Ampunanmu, ya Ghaffur..

Hambamu yang senantiasa berlumpur dosa dan nista,

Tunjukkanlah jalanMu pada ku, Tuhan..

Ya Allah Yang Esa, Yang Maha Menguasai Segalanya

Sungguh kusadari hambaMu ini teramat lemah tanpaMu…

Sungguh kuyakini hambaMu ini teramat nista di hadapan keagunganMu…

Engkaulah tempat kuberserah sepenuhnya,

Hanya Engkau yang patut disembah,dipuja, dan dipuji..

Oleh seru sekalian alam ini..

La illaha ilallah, La illaha ilallah..
Alam pun berseru memujamu…
Tiada Tuhan Selain Allah…

La illaha ilallah, Muhammadarrasulullah..
Tiada Tuhan selain Allah, Nabi Muhammad utusan Allah…

Hasbunallah wa ni’mal wakil, Ni’mal maula wa ni’mal nashir…
Cukuplah hanya Allah untukku, dan Allahlah sebaik-baik penolong bagiku…

Laa haula walaa quwwata illa billah…
Tiada daya dan upaya tanpa pertolongan Allah…

Tidak ada komentar:

Posting Komentar